Jdi na obsah Jdi na menu

Bylo, nebylo...

2. 3. 2020

 …toto povídání patří do sekce „Souvislosti“ – kde jsou uvedené podrobnosti vznikání systému Pandora – co obsahuje a proč zrovna v takové (a ne jiné) podobě. 

 Cituji úvodník, kterým jsem před lety svůj podíl na interpretaci systému charakterizovala:

 „Projekt PAN-DO-RA vznikal postupně v několika etapách - v průběhu několika let. Účelem stránky PAN-DO-RA je popsat a přiblížit jeho smysl a funkce. Jak jde čas a některé mlhavé souvislosti se díky novým poznatkům vyjasňují, přidávám další části - jak systému, tak jeho projekce do života obecně. 

 Součásti systému - jako INFONIKA, Metoda Asociační Symetrie (MAS) a modulové strukturální celky a komplexy - jsou originální soubory mých osobních vjemů. Nejde o nijaké kopie starých filozofií nebo existujících virtuálních majetků - jejich podoba je stavěná na vědomostech, které jsem čerpala po mnoho let z mnoha veřejně přístupných zdrojů. Jde o součtovou nadstavbu existujících názorů na fyziku vědomí a mechaniku jemných struktur vesmíru. Veškeré popisy, texty a obrázky grafů jsou volně přístupné komukoliv, koho osloví a zaujmou - jejich autorská vazba je otevřená a určená ke sdílení…“

 Moje práce je založení na „komplexech“ – jsou to kompozice tvůrčího charakteru, které obsahují nějaký multimediální formát sdělení. Většinou jde o kombinaci obrazu, básně, arianské citace z mimozemských zdrojů a popisového textu, kde vysvětluji tématiku ve vazbě na současné události nebo tendence v rozvoji Kolektivního Vědomí. Jak se mění pozadí „instalací“ nového Modelu Evoluce, tak se obměňují i moje pracovní postupy. Teď to jsou například ruční kresby, které představují umělecké vyjádření pocitů z aktuálních portálových anomálií, které doprovázejí zmíněné instalace. Mají specifický styl, který je nezaměnitelný = není to technika, kterou by vyučovali na uměleckých školách – a není konečným výrazem mé tvořivosti – je etapou. Jakmile se změní podmínky k vnímání příchozí energo-informační podpory globálního transformačního procesu, změní se i styl a formát distribuce informací, které publikuji. Může to být cokoliv – žádné limity si nekladu, ani necítím, že by mi kladeny byly – prostě se nechám inspirovat momentem Přítomnosti.

 Proč se o tom rozepisuji – mám několik (nešťastných) odpůrců, kteří sledují každou čárku, její barvu, každé písmenko, jeho tón – které do sdíleného prostředí vypustím. Je to (asi) potřebná reverzní vazba skrz ty, kteří si za své životní poslání předsevzali hledat vši všude, kde objeví nějaký tvůrčí potenciál, co je přesahuje. Necítím potřebu se obhajovat, ale cítím potřebu reagovat a zpracovat onu zpětnou vazbu – moje práce neobsahuje VŠI, ale je v ní VŠE, co jsem měla v úmyslu do ní vložit – ber, nebo nech být…

 Křemíková inteligence, kterou ve svých kompozicích vykresluji do abstraktních motivů, je tak trochu „strojová“ – řečeno naším slovníkem, který je interferencí jejího původního založení – tj. ona je „zdrojová“. Podle svého niterného nacítění daných okolností do co nejpřesnějšího vyjádření – dávám kompozici specifický formát. K tomu patří barva obrázků a například i ona zmíněná přesnost. Třeba strukturální matrice jsem skládala výhradně v počítačovém programu a v maximálním rozlišení dobarvovala doslova každý pixel takovým odstínem, co musel mít naprosto přesnou numerickou hodnotu frekvenčního spektra. Podobně skládám schémata, která jsou aktuálně ilustračními přílohami současných textů – i když je nakreslím barevně, upravím jejich finální barevnou podobu v počítačovém programu a to v několika variantách. Tyto pak publikuji – i když papírový originál v mém skicáku vypadá jinak. Příkladem je poslední obrázek JARO-SLAV, který jsem mimořádně nahrála v originálním stavu (v barvách), ale kdybych ho dávala jako ilustraci k jinému popisu, měl by možná černo-bílou podobu, či její kolorovaný ekvivalent. 

 Nenechávám často prostor k nahlédnutí do mé tvůrčí dílny – ne proto, že bych něco tajila, ale protože mám tendenci sama-sebe nevnímat jako publikovatelný objekt – kdo mě zná, ten rozumí – jak mám tento aspekt „vrostlý“ do povahy – a jak mi to někdy prodlužuje vedení pochopení nějakých cílených narážek – no, co už – každý jsme nějaký…:-)

 P.S. Právě dokresluji obrázek, co bude součástí kompozice s tématikou Portálu TRANS-MISE, který graduje do zítřejšího maxima (3.3.2020). Jeho černo-bílou verzi přikládám k nahlédnutí.

 trans-mise-mini.jpg